Кубики Рорі: казковий інструмент для розвитку мотивації та креативності школярів.
1. Математичні історії
Мета: розвивати уяву та закріплювати математичні поняття.
Інструкція:
Киньте кілька кубиків і використовуйте їхні зображення для створення історії, яка включає математичні терміни або задачі.
Наприклад: якщо випали зображення годинника, дерева та будинку, учні можуть скласти задачу: «О 8:00 садівник посадив дерево на відстані 10 метрів від будинку. Через скільки годин його сусід побачить це дерево, якщо він йде зі швидкістю 5 м/год?».
2. Математичне мислення
Мета: тренувати абстрактне мислення.
Інструкція:
Учні кидають один або кілька кубиків і мають придумати рівняння, пов'язане з кожним зображенням.
Наприклад: якщо випали «сонце», «гора» і «колесо», можна запропонувати задачу: «Уявіть, що Сонце рухається на відстані xxx від вершини гори, а колесо котиться зі швидкістю y. Складіть формулу, яка пов’язує ці змінні».
3. Геометричні форми
Мета: закріплювати знання геометричних понять.
Інструкція:
Якщо випадають конкретні об'єкти (наприклад, квадратні або круглі зображення), попросіть учнів визначити, які геометричні фігури можуть бути пов'язані з ними.
Наприклад: «Як об'єкт м'яч пов’язаний із колом, і які формули можна використовувати, щоб обчислити площу та об'єм кулі?»
4. Пропорції та масштабування
Мета: навчити учнів працювати з масштабами та пропорціями.
Інструкція:
Киньте кілька кубиків і створіть історію, яка потребує обчислення пропорцій.
Наприклад: «На одному кубику випав будинок, на іншому — людина. Якщо висота людини — 1,8 м, а висота будинку — в 20 разів більша, яка висота будинку?»
5. Ймовірність
Мета: розвивати розуміння ймовірності.
Інструкція:
Учні кидають кубики та аналізують ймовірність випадання певного малюнка або їхньої комбінації.
Завдання: «Якщо у наборі 9 кубиків, на кожному з яких по 6 граней, яка ймовірність того, що випаде малюнок «зірка»?»
6. Розв'язування задач на логіку
Мета: навчити логічному мисленню.
Інструкція:
Киньте 3-5 кубиків і складіть математичну задачу на основі логічних зв'язків між зображеннями.
Наприклад: «На кубиках випали «ключ», «годинник», «вежа». Задача: «Якщо ключ знаходиться на висоті 15 м від землі, а годинник вказує на 3 години, скільки часу знадобиться, щоб піднятися до ключа зі швидкістю 2 м/хв?»