«Круглий стіл» «Використання сучасних технологій для стимуляції мовленнєвої активності дітей дошкільного віку»
«Круглий стіл»
«Використання сучасних технологій для стимуляції мовленнєвої активності дітей дошкільного віку»
«Гра-це іскра, яка запалює вогник допитливості»
(В. О. Сухомлинський).
28 лютого 2025 року відбулося засідання «круглого столу» «Використання сучасних технологій для стимуляції мовленнєвої активності дітей дошкільного віку». Захід зібрав фахівців Миргородської МТГ (вчителі-логопеди та вчителі-дефектологи спеціальних груп ЗДО № 2 «Оленка», ЗДО№ 10 «Веселка», ЗДО № 12 «Світлячок», Миргородська гімназія № 2 «Гелікон»; спеціалісти ІРЦ та Центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю), які працюють із дітьми, що мають мовленнєві порушення, для обговорення інноваційних підходів, обміну досвідом та пошуку ефективних рішень.
Ольга Різніченко, вчитель-дефектолог ЗДО № 2 «Оленка», запросила учасників до обговорення теми «Запуск мовлення дошкільників: від теорії до практики». Вона познайомила педагогів із сучасними технологіями запуску мовлення, із критеріями, за якими їх можна класифікувати, а також представила ігри та різноманітні вправи для стимуляції мовлення дітей дошкільного віку із порушення зору («Султанчики», «Губки», «Хто покликав», «Кулька», «Вудочка», «Пір’їнка», нейровправа «Знайди доріжку», «Стрибки на ортопедичних килимках»).
Віта Дем’яненко, вчитель-дефектолог цього ж закладу, акцентувала увагу присутніх на тому, що гра є перехідною проміжною ланкою між повною залежністю мовлення від речей і предметних дій та свободою слова. Використання ігор, ігрових вправ під час навчання не тільки відповідає психологічним потребам дітей з ООП, а й створює оптимальні умови для формування багатьох процесів, потрібних для розвитку мовлення дошкільників. Учасників зацікавила дидактична гра «Чарівне колесо», за допомогою якої:
- активізуємо чітку вимову звука «р» у словах, словосполученнях та реченнях;
- вчимося узгоджувати іменники з числівниками;
- закріплюємо вміння граматично правильно будувати речення;
- розвиваємо фонематичний слух, зорове сприймання, асоціативне мислення.
У підсумку «круглого столу» було наголошено на важливості впровадження сучасних ігрових технологій у логопедичну практику роботи з дітьми дошкільного віку. Захід пройшов у продуктивній атмосфері, сприяв обміну досвідом та надихнув педагогів на подальше впровадження інноваційних методик у професійній діяльності.
Матеріали заходу можна переглянути за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/12R6sKf9EJJbR4mmifvG9AWsBGkA0Eolo?usp=sharing
Віта Прибак,
вчитель-логопед
ЗДО № 12 «Світлячок»